نمایندگی پکیج در هفت تیر

تعمیر پکیج در فردیس

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نمایندگی پکیج در هفت تیر

۷ بازديد

نمایندگی تعمیرات پکیج در هفت تیر

خرابی پکیج چه دلایلی دارد؟

خرابی پکیج شوفاژ دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که درباره آن توضیح خواهیم داد.

اما بهتر است ابتدا در مورد طرزکار پکیج و تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در هفت تیر سیستم داخلی پکیج بیشتر بدانیم تا بتوانیم خرابی پکیج را بهتر تشخیص دهیم.

هر پکیج شوفاژ مستقل از نوع نصب(دیواری یا زمینی) دارای سیستمهای داخلی جداگانه ای بشرح ذیل می باشد.

  • سیستم مربوط به گازرسانی و خروج محصولات احتراق شامل شیر کنترل گاز, مشعل, جرقه زن, سیستم یونیزاسیون, فن یا کلاهک تعدیل
  • سیستم هیدرولیکی پکیج شامل پمپ, مبدل اصلی و ثانویه, کنترلرهایی که بر روی سیستم هیدرولیکی نصب میشود مانند پرشر سویچ آب, فلومتر یا فلوسویچ
  • سیستم کنترلی پکیج شامل برد کنترل, کنترلرهای فشار و جریان آب, سنسورهای دما یا NTC ترموستات حد

هر قسمت از پکیج میتواند دچار خرابی شود. اما برای اینکه بهتر بتوانیم خرابی پکیج را تشخیص دهیم لازم بود موارد فوق را بدانیم.

علاوه بر شناخت سیستم های داخلی پکیج, برای تشخیص خرابی پکیج می بایست طرز کار پکیج را نیز بدانیم.

بدین منظور مراحل کار پکیج را در نمایندگی بوتان در هفت تیر کرج به جزئیات و مفصل توضیح خواهیم داد.

ابتدا بهتر است با این مفاهیم آشنا شویم:

درخواست: درخواست به عملی گفته میشود که باعث میشود پکیج روشن شود. باز کردن آبگرم مصرفی یک درخواست است. نمونه دیگر درخواست پایین بودن دمای آب برگشتی شوفاژ نسبت به دمای تنظیمی کاربر می باشد. در واقع درخواست به معنای نیاز پکیج برای روشن شدن است.

حال که فهمیدیم درخواست چیست بیایید گام به گام مراحل روشن شدن پکیج را بررسی نمائیم.

برای روشن شدن پکیج طبیعتا اولین چیزی که میبایست حضور داشته باشد درخواست است. یعنی مشتری آبگرم مصرفی را باز کرده و نیاز به آبگرم دارد. یا اینکه مشتری دمای ۸۰ درجه را برای شوفاژ تنظیم نموده اما دمای آب شوفاژ ۶۵ درجه است. بدین ترتیب پکیج می بایست روشن شود و دما را به ۶۵ برساند. یا در مورد اول پکیج می بایست روشن شود و آبگرم مصرفی را تامین نماید.

پس فرض میکنیم درخواست ایجاد شده است.

پس از ایجاد شدن درخواست برد کنترل پکیج که وظیفه کنترل همه جانبه سیستم را بر عهده دارد ابتدا سیستمهای ایمنی را چک می نماید.

ترموستات حد ابتدا چک خواهد شد که دمای آن پایین تر از دمای نوشته شده بر روی ترموستات حد باشد.

در صورتی که دمای ترموستات حد در رنج نرمال بود پرشر سویچ آب نیز چک می شود .

در صورتی که آب به میزان و فشار کافی در سیستم وجود داشته باشد برد کنترل پکیج پرشر سویچ فن را چک می نماید که می بایست در حالت باز باشد.

اگر پرشر سویچ هوا یا فن در حالت باز بود فن روشن می شود.

حال نوبت آن رسیده که پرشر سویچ فن بسته شود. پس بنابراین پرشر سویچ فن یکبار دیگر بررسی میشود. این بار باید در حالت بسته باشد.

در صورتی که تا به اینجا برد کنترل مشکلی را تشخیص نداده باشد برد کنترل دستور جرقه زدن را توسط ترانس جرقه صادر میکند.

پس از جرقه زدن شیر گاز مسیر گاز را باز نموده تا شعله تشکیل شود.

در این وضعیت برد کنترل می بایست بررسی نماید که آیا شعله تشکیل شده است یا خیر.

در صورتی که شعله تشکیل شده باشد برد کنترل توسط میله یونیزاسیون متوجه این موضوع خواهد شد و شعله پایدار خواهد ماند تا زمانی که درخواست وجود داشته باشد.

در صورتی که شعله تشکیل نشود دوباره برد به مرحله جرقه زدن برگشته و تا ۳ یا ۴ بار (بسته به برنامه ریزی برد) این عمل را تکرار خواهد نمود.

اینها جزئیاتی بر عملکرد گام به گام پکیج های شوفاژ دیواری یا زمینی بود، در مقاله های بعدی به  تعمیر آبگرمکن در هفت تیر خواهیم پرداخت.

در صورتی که این عملیات را درک کنید و بخاطر بسپارید هیچگاه بابت عیب یابی پکیج مستاصل نخواهید شد. بخاطر دارم زمانی که این مباحث را به تکنیسینهای این امر آموزش میدادم همه هاج و واج به من نگاه میکردند که اگر این عیب یابی پکیج است آنکه ما انجام میدادیم چه بود !

توجه داشته باشید امر تعمیرات پکیج امری تخصصی و نیازمند دانش فنی می باشد. در صورتی که این دانش را ندارید به پکیج دست نزنید. خرابی پکیج همیشه به راحتی قابل تعمیر نیست و همیشه هم بدون خطر نخواهد بود.

در صورتی که سوال یا نظری دارید میتوانید در قسمت نظرات اعلام نمائید و یا اینکه برای تعمیر خرابی پکیج خود می توانید از طریق فرم درخواست خدمات با ما در تماس باشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.